Pages

Thursday, September 6, 2012

Marea Unire personala si Sarbatoarea romanilor din Cehia

Iata un eveniment la care voi participa pentru prima data desi sunt in Cehia de 6 ani. De ce? Penttru ca nu-mi place sa ma leg de autoritati, sunt pasare independenta. De data aceasta insa am hotarat sa ma fac vizibila, sau poate sa-i fac pe organizatori si evenimentele lor vizibile in viata mea.

Astazi mai am un motiv in plus sa ma simt roman in adevaratul sens al cuvantului - astazi am primit pasaportul rosu si in consecinta singura, fara sa ma intrebe nimeni, pe propria raspundere si placere, am realizat Marea Unire a Romaniei prin faptul ca avand un pasaport albastru al unui teritoriu romanesc am devenit integru, unit si unitar avand de astazi si pasaportul rosu al celuilat teritoriu romanesc. Eu si 2 stare romanesti in buzunarul meu. Eu am facut UNIREA! Deci, toti cei care poseda 2 pasapoarte romanesti, noi toti, am realizat teoretic si strict individual unirea ce, de fapt, urma sa fie practica si strict de masa a ambelor state romanesti despartite pe nedrept. Ei bine ca macar asa se poate!!! URA!

Asadar, ma duc, vad si pe urma revin cu feedback de la marea sarbatoare a romanilor din Cehia, eveniment organizat, potrivit pliantului din imagine, de catre Ambasada Romaniei in Cehia (E.S. Daniela Gatman) si Ambasada Republicii Moldova (Stefan Gorda) in Cehia.

Pentru cei interesati iata si detaliile esentiale:
Cand: Duminică, 09 septembrie 2012 10:00
Unde: Parcul Kinsky, Praga 5 (str. Holečkova)
Ce: Sărbătoarea românilor din Cehia (ediția a treia)

Iata si mesajul oficial al organizatorilor -

Vă așteptăm la Sărbătoarea românilor din Cehia (ediția a treia) în data de 9 septembrie, 2012!

Despre locaţie:

Evenimentul va avea loc in arealul Parcului Kinsky: la biserica Sf. Michal si mai apoi pe terasa Muzeului Etnografic Musaion din Parcul Kinsky, Praga 5 (str. Holečkova). Accesul se face prin intrarea din josul parcului (lângă staţia de tramvai Švandovo Divadlo) sau prin intrarea din susul parcului (lângă căminele studenţesti, str. Jezdecka). Cea de a doua intrare in parc este mai departe de terasă.

Despre transport:

Recomandăm transportul cu mijloacele publice. Cea mai apropiată staţie este Švandovo Divadlo (liniile 6, 9, 12, 20 -tramvai şi linia 176 -autobuz). Cea mai apropiată staţie de metrou este Andel. Cei care vin cu masina personală pot parca, în limita spaţiilor disponibile în piaţa Kinskych sau în strada Holečkova. La serbare sunt asteptaţi cât mai mulţi români din Cehia.

Program:

Programul va incepe la orele 10:00 cu Sfânta Liturghie în limba română la Biserica Sf. Michal din parcul Kinsky. Primirea oaspeţilor pe terasa muzeului va începe cu orele 12:30. Programul va include Ansamblurile folclorice "Țara Vrancei" (Focșani, România) și "Kodrjanka" (Praga), artiști și dansatori din Republica Moldova, specialităţi românești, tombolă cu premii, stand de carte în limba română.

Pentru mai multe detalii, verificati pagina de web a asociaţiei www.romaniincehia.com

Daca esti in Brno si vrei sa ajungi la Praga scrie email sa te iau cu masina: iziumsiplastilina@gmail.com

No comments:

Post a Comment