Pages

Saturday, September 29, 2012

Presedintele ceh impuscat. Un video si ceva comentarii.

Seful pazei Presedintelui Republicii Cehe a dat astazi demisia in urma atacului la Presedintele Klaus de ziua statalitatii republicii sarbatorita pe 28 septembrie. Un barbat de 26 de ani a scos o arma cu aer comprimat si a tras cu bule din plastic in presedintele Cehiei, foarte usor facandu-i niste zgaraieturi. Reactia lui Kalus a fost una naturala ca a unui bebelus ce simte o incomoditate fizica in rasfatul familiei: "Atat de repede s-a produs totul ca nici nu am reusit sa inteleg ce s-a intamplat", a spus Vaclav Kalus.

Multi cehi s-au intrebat ce ar fi fost daca tanarul, ce a motivat atacul ca o reactie impotriva faptului ca politicienii sunt surzi la nevoiele poporului, ar fi avut un pistil real. De ce bodygarzii au fost lenti s-au intrebat multi experti. Printr-o simulare cum ar fi trebuit sa se comporte paza presedintelui s-a demonstrat neprofesionalismul acesteia. Politistii investigheaza ambele cazuri: tanarul rebel cu jucaria si pasivitatea pazei. Daca avea sa fie o arma reala, atunci cehi aveau sa raman fara presedinte, este concluzia majoritatii expertilor. Fara presedinte, puterea avea sa fie preluata de prim-ministru si presedintele parlamentului in egala masura, potrivit constitutiei cehe.

Mai jos vedeti si cum s-a intamplat toate acestea, insa eu in paralel ma gandesc la 2 aspecte pe care vreau sa ti le dezvalui pentru ca probabil am vazut prea multe filme si am citit prea multe carti. Toate aceste intamplari nu mi se par intamplatoare. In paralel merge o mare campanie in Cehia anti-alcool din cauza faptului ca au murit 26 de oameni dupa ce au consumat tarie in care s-a gasit metanol. Astazi am fost prin magazine si am vazut ca in toate au fost scoase total toate bauturile ce ar avea un procent de alcool mai mare de 20%, potrivit unei directive de stat. Rafturile s-au umplut cu alte produse alimentare. M-am mirat sa vad o operativitate atat de mare si o reactie la un asa eveniment. Ma gadesc, e bine ina cest stat sa traiesti, se curata de alcool, acum va pune accent si pe securitatea cetateanului, incepandu cu securitatea marilor oameni de stat. Pe de alta parte, s-ar putea ca cineva din concurenti sa fi stiut de aceasta vulnerabilitate a pazei si sa provoace constient un mic incident fara grave consecinte ca sa preia locul. S-ar putea ca si mass-media din lipsa unor evenimente ce ar capta audienta, avand un public ceh impasibil si ingrijorat de criza economica, sa inventeze mici incidente si sa le plaseze real in campul cotidian pentru a face ulterior reportaje. Toate sunt posibile in viata asta. Ma bucur ca mancand orice fel de stiri- ma indoiesc, dar daca ma indoiesc, atunci cuget, dar daca cuget, deci exist. Nu e vorba mea, dar strig URA ca asta e!

No comments:

Post a Comment