Pages

Monday, October 8, 2012

Fetitele in reclame au un vino-ncoace

In ultima vreme vad tot mai des alegerea unor fetite pana la 10 ani in diverse reclame: de la bomboane pana la mancare pentru caini.

Dintre toate de ultima ora pe care ochiul meu a reusit sa le prinda, iata trei reclame delicioase datorita eroinelor principale. Sunt in limba ceha si imi place anume cum suna in limba aceasta. Oreo e tradusa si in romana. Nu suna intocmai redand emotia ludica a copilariei. Eroii din versiunea britanica sunt diferiti si tare tipici locului. Chiar daca textul e la fel, reclama nu are charm. Imi place cum suna si in limba franceza. Aici insa va prezint, dupa cum am mentionat mai sus, versiunea ceha. Alta reclama cu Pedigree in ceha are un final mai direct, fara ocolisuri. Vorbitorii de limba rusa vor intelege. E tare haios cum suna. A treia, pentru apa minerala, este una locala. Cuvantul de final pe care il pronunta fata este unul asemanator in romana, spus exact cum spune un copil un cuvant mai complicat.

Ce a facut reclama din mine? Recunosc ca am mers si am cumparat biscuitii, dar soarta cumpararii lor de catre mine a ramas la etapa - prima si ultima data.


Nu am caine. Dar reclama imi aduce aminte de bancul cu un fiu care are doar cateva secunde la dispozitie sa afle daca tatal sau e sanatos si l-a intrebat - "Taticule, te caci?"
In Cehia apa de la robinet e foarte buna, iar vanzarile de apa in sticle sunt scazute. Cu toate acestea, firma se straduie:

No comments:

Post a Comment